Aquesta assignatura troncal, s’orienta a donar eines per facilitar la inserció al món laboral.

Fins fa molt poc els estudis musicals anaven encaminats, en el camp de l´ocupabilitat, cap a l’intèrpret o el professor d’instrument. El mercat laboral és cada dia més complex i actualment cal conèixer feines que fins ara s’aprenien fent-les.

Són moltes les ocupacions que els estudiants de música poden tenir: des de músic d’orquestra, compositor, professor, tècnic de so, arranjador, passant per musicòleg, gestor, director d’una escola de música o director d’orquestra.

La realitat laboral és molt canviant i els professionals acaben construint un perfil polièdric que els ajuda a moure’s còmodament en diferents situacions laborals.

Treballarem per millorar la “competència” (concepte introduït per Boyatzis i Quezada), entesa com la capacitat de desenvolupar eficaçment un treball, utilitzant els coneixements, les habilitats i la comprensió necessaris, així com  els atributs que faciliten la solució de situacions difícils i de problemes.

L’assignatura pretén donar elements perquè tothom pugui confegir un camí professional propi.

Incidint sobre els processos de reclutament, treballant la capacitat de comunicació, de negociació i de treball en equip.

Aprofundirem sobre el panorama musical català, i analitzarem les relacions contractuals del món professional